Bejelentkezés  |  Hírlevél
English
ÉrMeHáló
||||
Főoldal | Hírek

Találjuk meg a helyünket „a térképen”!

2017. 10. 14.

Keresztény cégvezetők beszéltek hivatásról, céltudatosságról, csapatépítésről az MbJ-konferencián.

 

Az elmúlt években Kiss Ulrich jezsuita szerzetes mintegy hatvan alkalommal tartott szemináriumokat olyan cégvezetőknek, akik hivatásukat a keresztény értékrend alapján szeretnék gyakorolni. A „Management by Jesus" szemináriumok idei konferenciáját 2017. október 12-én a Fővárosi Közgyűlés dísztermében tartották.

 

A „Management by Jesus" (MbJ) elnevezés azt fejezi ki, hogy Jézus „a világ bizonyítottan legsikeresebb menedzsere", akitől érdemes és lehet tanulni a vezetés terén is; ezen a felismerésen alapulnak Kiss Ulrich atya szemináriumai. A mostani konferencia alkalmat adott a találkozásra és az ismeretek bővítésére mindazoknak, akik már elvégezték a szemináriumot, valamint azoknak is, akik most kívántak megismerkedni e keresztény alapokon álló vezetői értékrend és magatartás elveivel és gyakorlatával.

 

Találjuk meg a helyünket „a térképen”!

 

A konferencia bevezető előadását Vízi Elemér jezsuita tartományfőnök köszöntője után Tóth József, az ÉrMe Hálózat elnöke tartotta. „Vállalkozónak lenni nemes hivatás" – mondta, mely a keresztényi értelemben vett önátadást követeli meg a vállalkozó személytől. A pápai enciklikákban megfogalmazódó keresztény társadalmi tanításra hivatkozva hangsúlyozta: e felfogásban a gazdaság nem öncél, hanem az ember áll a középpontjában, és a vállalkozásnak mindig valamilyen valós társadalmi igényt kell kielégítenie. A keresztény vállalkozókat és cégvezetőket tömörítő ÉrMe Hálózatról szólva elmondta: ezt a közösséget a közös értékeken alapuló bizalmi légkör jellemzi, mely egymást segítő, kiegészítő tagokból áll, s így az egyes tagok személyes fejlődését is támogatja, szellemi és üzleti értelemben is. Ezen alapul az ÉrMe Hálózat kifelé irányuló hatása is, melynek célja a közjó szolgálata. Tóth József az ÉrMe által kezdeményezett, illetve támogatott ügyek között – a Management by Jesus szemináriumokon kívül – megemlítette a KETEG posztgraduális képzést, a Keresztény Sziget elnevezésű családi-közösségi napot, a keresztény gondolkodók fórumának szánt Közjó Műhelyt és egyebeket. Az aktuális új tervekről szólva bejelentette, hogy Kiss Ulrich MbJ-könyvének angol nyelvre fordítását szeretné elérni az ÉrMe, valamint a fiatal keresztény vezetők mentorálására is szeretnének programot indítani 2018-tól.

 

Találjuk meg a helyünket „a térképen”!

 

„Vajon mi lesz ebből a gyerekből?" – idézte Kiss Ulrich SJ Lukács evangéliumából (Lk1,66), milyen várakozással fogadták az emberek Keresztelő János születését, és ellenpontként János atyját, Zakariást említette, aki megnémult, mert nem hitt a jövőben. Mindig van tehát potenciál, ami arra vár, hogy kihasználjuk – tette hozzá, és biztatta a jelenlévőket, hogy a Management by Jesus mozgalom következő 5-10 évére is ezzel a szemlélettel tekintsenek.

 

Találjuk meg a helyünket „a térképen”!

 

A „vállalkozók tízparancsolata" dramatizált változatát Dóczy Péter színművész adta elő, majd a céltudatos vállalkozásról beszélgetett Fürjes Balázs, a budapesti beruházásokért felelős kormánybiztos és Feller Antal, a Hungaropharma Gyógyszerkereskedelmi Zrt. vezérigazgatója. Fürjes Balázs a Szentírásban szereplő „magától növekedő vetés" motívumára épített fel mondanivalóját, mely arra utal, hogy a növekedést ugyan Isten adja, de az embernek is van szerepe: ahhoz, hogy aratni tudjunk, először vetnünk kell, ehhez pedig szükség van a bátorságra és a hitre. Fontos ugyanakkor, hogy ne váljunk függővé a célunktól. A célunknak nemcsak értelmesnek és nagyratörőnek, de értékesnek és jónak is kell lennie – mondta. Feller Antal azt a sokat hangoztatott gondolatot idézte, hogy „a 21. század kihívásaira nem lehet 20. századi válaszokat adni", hozzáfűzve, hogy az alapvető kérdésekre még mindig az 1. századi – azaz a krisztusi – tanítások adják meg a jó választ.

 

Találjuk meg a helyünket „a térképen”!

 

Hogyan lehet az állandóan változó környezetben felépíteni egy munkavállalói csapatot, ahol a fiatal informatikus szakemberek manapság jellemzően 3-4 éves távra tervezik a jövőjüket egy-egy cégnél? – tette fel a kérdést Éry Gábor, az Ericsson Magyarország vezérigazgatója. Mint elmondta, ő maga úgy próbálja megtenni ezt, hogy elkötelezett, jó csapatot épít, stabil középvezetői állománnyal, ahol a munkatársak bevonása a döntésekbe (az „engagement") is nagy szerepet kap.

 

Találjuk meg a helyünket „a térképen”!

 

Csák János, a Design Terminál tulajdonosa, volt londoni nagykövet a térképek történetét felidézve hívta fel a figyelmet arra, milyen fontos, hogy jól lássunk világot, illetve abban a saját helyünket, szerepünket, lehetőségeinket. Mint hozzátette, a Mol elnöként végzett munkájának a sikere is jórészt ennek köszönhető; jól meg tudták találni a magyar nagyvállalat helyét „a térképen", azaz a régió piacán. A világban folyamatosan keletkeznek szükségletek, az üzleti sikerhez „csak" az kell, hogy megtaláljuk, melyek azok a szükségletek, melyek kielégítése a mi dolgunk. Ezen aztán igazi „gyermeki kíváncsisággal és játékossággal", kreativitással és érdeklődéssel kell dolgoznunk, mégpedig úgy, hogy munkatársainkat is magunkkal ragadjuk – mondta az üzletember.

 

Polló László tanácsadó szervezetfejlesztő, valamint Ekler Gergely, a Keler Zrt. stratégiáért és ügyfélkapcsolatokért felelős igazgatója a megfelelő önismeretről beszélt. A vezetőnél elengedhetetlen a jó emberismeret - hangsúlyozták. Ugyanakkor az ösztönös önismeret nem elég, el kell jutni a tudatos önismeretig. Lényeges tulajdonság az őszinteség – nem csak kifelé, befelé is. A vezetőnek lelki atyára is szüksége van, aki tükröt tart elé.

 

Lajos Mihály, az Agrofil Kft. tulajdonos-ügyvezetője és Illéssy János pénzügyi tanácsadó a kreativitásnak és a tanulásnak a vállalkozásban betöltött szerepéről beszélt. A tanulás és a kreativitás – mely alázat nélkül nem sokat ér – a sikeres vállalkozás alapja, ugyanakkor tudomásul kell venni, hogy minden találmány más emberek által kitalált vagy felfedezett eredményekre épül. Az idők jeleire minden vezetőnek figyelni kell, de ez nem azt jelenti, hogy a régi egyben elavult is. A jó ötlet fontos, de igazán az számít, hogy meg lehet-e valósítani. Lajos Mihály vidéki vállalkozóként elmesélte, hogy már a munkaerő megtartása is kreativitást igényel, a Z generációhoz tartozó munkavállalókkal pedig csak megfelelő leleményességgel lehet megtalálni a hangot.

 

A konferencián felköszöntötték azokat, akik tíz évvel ezelőtt részt vettek az első MbJ szemináriumon.

 

(Összeállításunkhoz a Magyar Kurír tudósítását is felhasználtuk. A fotókat Turcsik István készítette.)

 

 

Üzletemberek imája 

Uram, adj éleslátást a dolgok észlelésére,

erőt azok megragadására és megtartására;
képességet és rátermettséget arra,
hogy ezekhez még mindig hozzá tudjak tanulni!
Adj tévedhetetlen ítéleteket a számba!
A helyes beszéd kegyelméért is esdeklek!
Döntsd el nálam mindig a kezdetet,
határozd meg előrehaladásom irányát,
és biztosítsd a vég sikeres és eredményes
kimenetelét! Amen.

Aquinói Szent Tamás

Tovább»

Könyvtár 

Ajánlott olvasmányok keresztény vállalkozóknak, cégvezetőknek

Nyitólap

Van, ami még hiányzik a listából? Várjuk olvasóink javaslatait.

Tovább»

Eseménynaptár 
2017. november
HKSZCSPSZV
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
 ÉrMe Bakony - lelkigyakorlat
 ÉrMe Jótékonysági Árverés
További események 
ÉrMe Hálózat
ÉrMe Alapítvány
ÉrTe Nonprofit Kft.
Érme Budapest Klub
ÉrMe Szakember Klub
ÉrMe Páty Klub
ÉrMe HR Műhely
ÉrMe Junior Klub
ÉrMe Bakony Klub
ÉrMe Építőipari Kerekasztal
Alapinformációk
Rólunk
Bemutatkozó-kiadványunk
Statútum
ÉrMe-könyvtár
ÉrMe-kapcsolat
Honlap-impresszum
Statute in English
ÉrMe Brochure
Társadalmi szerepvállalás
Katolikus Társadalmi Napok
Állásközvetítés
Jótékonysági árverés
Szövetségeseink
  ©2012 ÉrMe Alapítvány  |  Impresszum  |  Médiaajánlat