Bejelentkezés
English
ÉrMeHáló
||
Főoldal | Hírek

Az éttermi informatikában piacvezető a GP-Soft

2012. 07. 16.

Hogyan lehet többezer embert minél gyorsabban megebédeltetni? 

A GP-Soft Kft. fő profilja a vendéglátás informatikai területe: Magyarország legnagyobb gyáraiban – például az Audi és az OPEL-gyárban – is a cég éttermi szoftverét használják. „Kerestünk egy olyan szegmenst, amiben mi lehetünk a vezetők. Ez az üzemi étkeztetés informatikai területe lett. Mondhatnám, hogy évekkel ezelőtt kerestünk egy kis tavat, és ebben a tóban most mi vagyunk a cápák" – mondja Király Endre, az idén tizenöt éves vállalkozás tulajdonos-ügyvezetője.

 

- Miben különlegesek a GP-Soft éttermi megoldásai?

 

- Rendelkezünk azzal a tudással, hogy hogyan lehet akár tízezer embert minél gyorsabban megebédeltetni. Hogyan lehet a pontos pénzügyi elszámolásokat, ételgyártásokat nyilvántartani, minél gazdaságosabban és hatékonyan üzemeltetni egy ilyen egységet? Megrendelőinknek nem csak egy szoftvert, hanem egy vállalatirányítási rendszert adunk. Az általunk kínált megoldásnak az egyik legfontosabb tulajdonsága a készpénzmentesség. Szoftverünk emellett központosított rendszer, ami több telephely központi vezérlését teszi lehetővé. Az értékesítést érintőképernyős, adóügyi engedélyekkel rendelkező kasszarendszerrel támogatjuk, kezeljük a kimenő és bejövőszámlákat, és végigkövetjük az ételrendelési és gyártási folyamatokat is, azaz teljes körű készletkezelést is biztosítunk.

 

- Miért fontos a készpénzmentesség?

 

- Azokon a helyeken, ahol a mi szoftverünket használják, rengeteg embert kell rövid idő alatt kiszolgálni, jellemzően önkiszolgáló rendszerű éttermekben. Korábbi méréseink azt mutatták, hogy egy ember körülbelül fél percet tölt a kasszánál: ebből tíz másodperc, amíg a pénztáros beüti a gépbe a tételeket, és elcseveg a vevővel, a maradék idő pedig azzal megy el, hogy a vevő előveszi a pénztárcáját, fizet, és megkapja a visszajárót. A nagy gyárakban futószalag mellett dolgoznak az emberek, az ebédidő pedig rövid: nem mindegy, hogy hány embert tudunk átengedni a kasszán egységnyi idő alatt. A készpénzmentes fizetés miatt kevesebb kasszára van szükség, ahol egy kártya segítségével a fizetés kevesebb mint egy másodpercet vesz igénybe. Így háromszor annyi embert tudunk egységnyi idő alatt megebédeltetni, mint a korábbi rendszerekben. Ráadásul a kártyákhoz egyénre szabott jogosultságokat, szabályokat, kedvezményeket is hozzá lehet rendelni. Természetesen nemcsak kasszagép van, hanem felértékelő automata is, ahol pénzt tehetünk a kártyára. A készpénzmentesség a teljes vállalatra értendő: a büfében is a kártya segítségével lehet fizetni, és az italautomaták is ezzel működnek. Akár webes felületen keresztül is megrendelhetik a menüjüket a dolgozók, szintén a kártyaegyenlegük terhére.

 

- Hogyan illeszkedik a szoftver a cafeteria-rendszerhez? Elfogadja például az Erzsébet-utalványt?

 

- Természetesen, lehet utalványokkal is fizetni. Sőt, a kasszánál bárki felírathatja az Erzsébet-utalványát a kártyájára is akár. Amennyiben a vállalati étkezőben felhasználható havi 12.500 Ft-os étkezési támogatásról beszélünk, ez is egyszerűen elintézhető: mindenkinek be lehet állítani a kártyáján a felhasználható limitet, amit aztán a szolgáltató hónap végén kiszámláz a vállalatnak. Mindez tud működni credites (utólagos elszámolású) vagy debites (előre adott támogatások) elszámolású rendszerben is.

 

- A partnercégek igényei sokfélék lehetnek. Mennyire áll fenn annak a veszélye, hogy minden  új megrendelő esetén újra kell írnotok a programot?

 

- A rendszer egyrészt rengetegféleképp paraméterezhető, így viszonylag könnyedén beállítható egy-egy cég igényeire, másfelől mi nem csak szoftvert írunk, hanem megtanítjuk a cégeket a rendszereinken keresztül a megfelelő gazdálkodásra: arra, hogy ilyen környezetben hogy lehet gazdaságos a vendéglátás. Nemcsak azt mondjuk meg, mikor hova kell klikkelni, hanem azt is, hogy ennek milyen haszna van. Működési szabályzatot készítünk, oktatjuk a cég embereit – nemcsak a szoftver kezelésére, hanem a folyamatokra is. Emellett természetesen aktívan fejlesztjük a programot: folyamatosan jelennek meg az új verziók. Sajnos azt kell mondanom, hogy nincs tökéletes szoftver: de folyamatos képzésekkel, ISO 9001 folyamat minősítések bevezetésével törekszünk arra, hogy partnereinknek minél megbízhatóbb szoftvereket tudjunk biztosítani. A gyárak nagy többsége huszonnégy órában működik: ha pedig reggel a büfé nem tud kinyitni egy informatikai probléma miatt, abból tragédia van.Az értékesítési problémákat négy órán belül meg kell oldanunk. Mindezek miatt is nagyon fontos a minél megbízhatóbb és stabil szoftverrendszer megalkotása.

 

- Mi történik abban az esetben, ha a rendszerben valami meghibásodik?

 

- A problémákat terméktámogatási szabványok alapján (ITIL) kezeljük. Ha a hardver elromlik, általában cseréljük, hogy a működési folytonosság minél inkább teljesüljön, ha azonban a szoftverben keletkezik probléma, először sosem a programozó nyúl hozzá. Amennyiben az incidens többször előfordul, vagy olyan jellegű, ami programhibára utal, abból probléma lesz, és a problémát már fejlesztők oldják meg, ami bekerül a szoftver frissített verziójába. A mostani rendszer fejlesztését 2004-ben kezdtük, és a mai napig folyamatosan dolgoznak rajta fejlesztők.. Ez a program harmadik olyan verziója, amelyet nulláról építettünk. Természetesen már dolgozunk a négyes számú verzión is, melyben az összes év tapasztalatát összerakjuk, és logikailag újra átgondolva ismét újraépítjük a programot. Ezzel tudunk hozzájárulni az iparág fejlődéséhez.

 

- Milyen új tervei, fejlesztései vannak a cégnek?

 

- Nemrég éttermi rendszert készítettünk Tablet gépre: lényege, hogy a pincér nem papírra veszi fel a rendelést, hanem egy Tab-ra, a szakácsnál a konyhában pedig máris nyomtatódik, hogy melyik asztalnál mit rendeltek a vendégek. Így sokkal gyorsabb a rendelésfelvétel. A rendszer tesztelése tavaly év végén megtörtént; többen is érdeklődnek iránta.

 

- Mit jelent számodra az ÉrMe? Miért érdemes érmés vállalkozónak lenni?

 

- Két dolgot emelnék ki: minden cégben vannak olyan feladatok, melyek  megkerülhetetlenek: ilyen például a tűzvédelem, a munkavédelem, az üzemorvos kérdése vagy akár az ásványvíz az irodába. A munkaerő keresése, a jogi, gazdasági teendők elvégzése. Az ÉrMén belül ezeket a dolgokat pillanatok alatt el lehet intézni, jó, piaci áron. A másik, hogy megbízható kapcsolatokat kap az ember. A mai üzleti életben a kapcsolati tőkének sokkal nagyobb szerepe van, mint bármi másnak. A cél, hogy az ÉrMe olyan minőséget, olyan megbízhatóságot jelentsen, ami védjeggyé tud válni.

 

R. L. 

BGA

Segélyakciónk 

Nyitólap
Gyűjtés az ukrajnai menekültek megsegítésére - a Beregszászi Járási Máltai Szeretetszolgálat Kárpátalján végzett munkáját támogatja az ÉrMe Hálózat.

Tovább»

Könyvtár 

Ajánlott olvasmányok keresztény vállalkozóknak, cégvezetőknek

Nyitólap

Van, ami még hiányzik a listából? Várjuk olvasóink javaslatait.

Tovább»

ÉrMe Hálózat
ÉrMe Alapítvány
ÉrTe Nonprofit Kft.
Érme Budapest Klub
ÉrMe Páty Klub
ÉrMe Junior Klub
ÉrMe Bakony Klub
ÉrMe Kaposvár Klub
ÉrMe Benedictus Klub
ÉrMe Vác Klub
ÉrMe Építőipari Kerekasztal
Alapinformációk
Rólunk
Bemutatkozó-kiadványunk
ÉrMe-kapcsolat
Honlap-impresszum
Statútum
Statute in English
ÉrMe Brochure
Társadalmi szerepvállalás
Ügyek és projektek
Az üzleti vezető hivatása
Szövetségeseink
ÉrMe-könyvtár
  ©2012 ÉrMe Alapítvány  |  Impresszum  |  Médiaajánlat  |  Adatvédelem