Bejelentkezés
English
ÉrMeHáló
||
Főoldal | Hírek

Megbecsülhetnék az autógyártók a kereskedőket

2014. 02. 27.

Herein Gyulának kezdeményező szerepe volt a gyimesbükki vasúti őrház felújításában.

 

 

Gépészmérnökként diplomázott, majd mezőgazdasági és permetezéstechnikai gépekkel foglalkozott. A rendszerváltás után indította el Opel-kereskedését; szemtanúja volt az autóipar átalakulásainak. Herein Gyulával, az Interat Kft. tulajdonos-ügyvezetőjével, az ÉrMe Páty Klub tagjával beszélgettünk.

 

– Mióta foglalkozol autókereskedéssel?

 

– Huszonegy éve, 1993-ban lettem Opel-márkakereskedő. Cégem családi vállalkozás, Bálint fiam vezeti az értékesítési részt, Marci fiam a szervizt, feleségem a pénzügyi teendőkben, lányaim az adminisztrációban segédkeznek. Amikor elkezdtük, még nem voltak légzsákok, teljesen más típusú fékrendszereket használtunk. A Kadettokban például még karburátor volt! Az autós világ csak a 90-es években indult el érdemben Magyarországon: autójavításban volt tapasztalat, autógyártás, illetve modern autók tekintetében azonban nem igazán. Rengeteget fejlődött az autóipar az elmúlt években, és ezzel együtt mi is.

 

– Az Opelek mellett milyen autókkal foglalkoztok még?

 

– 2003-ban kezdtük a Daewoo és a Chevrolet forgalmazását. Sajnos a Chevrolet bejelentette: még idén kivonul Európából. Kár érte, mert jó a termék, szép az autó. Kiegészítő jelleggel foglalkozunk Polaris kisterepjárókkal, quadokkal. Ezeknek fantasztikus terepjáró képességeik vannak, szinte mint egy holdjárónak.

 

– Mekkora a cég, és hogyan hatottak a működésre a válság évei?

 

– Jelenleg mintegy ötvenen vagyunk; a tavalyi évben közel kétmilliárd forint forgalmunk volt. Ez meg sem közelíti a válság előtti adatokat, de még így is elmondható, hogy nagyságrendileg a nagyobb Opel-kereskedések közé tartozunk. Ha az első öt között nem is vagyunk ott, a második ötben benne vagyunk. Tavaly 240-250 új autót és valamivel több, mint száz használt autót adtunk el, továbbá mintegy 50 Chevit. A válság hatására a magyar gazdaság jelentősen beszűkült, ezt jól mutatja, hogy az értékesítéseink közel 80%-a flottás eladás. Beszédes adat, hogy a tavalyi évben Magyarországon mindössze 11 ezer új autót vásároltak magánszemélyek, ami elképesztően alacsony szám: körülbelül azt jelenti, hogy háromhavonta vesznek egy településen új autót. Persze azt is látni kell, hogy egy autó – nagy értéke miatt – bizonyos értelemben banki termék. Ha nem megfelelő az autóvásárlást támogató hitelezési háttér, nem működik a piac. Az emberek pedig egyszer már megégették a kezüket; időbe fog telni, míg újra rá tudnak gondolni a hitelfelvételre. A helyzetet ráadásul tovább rontja, hogy nem megfelelő a piac struktúrája.

 

– Mi nem működik?

 

– Egyrészről azt láthatjuk, hogy jobbnál jobb termékek vannak a piacon. Egy Renault és egy Peugeot között különbség ugyan van, de minőségüket tekintve mindkét esetben kiváló autóról beszélünk. Másrészt nagyon széles a választék is: az igazi feladat a termék értékesítése. Mégsem becsülik meg kellőképpen az autógyártók a kereskedőket. Míg a nagy élelmiszer-láncolatok meg tudják tenni, hogy 180-360 napra fizetnek, az el nem adott termékeket visszaküldik a gyártónak, sőt, polcdíjat szednek, addig az autókereskedőknek a gyártók diktálnak. A legtöbb szalon kicsi ahhoz, hogy érdekeit megfelelően tudja érvényesíteni. Ez a struktúra minden kereskedőre nézve halálos. Amerikában és Nyugat Európában már kezdenek megjelenni nagyobb kereskedések, ahol jelentősebb forgalom realizálódik.

 

– A márkakereskedések együttműködnek? Vagy egymás konkurensei?

 

Inkább az élet-halál harc jellemző a márkakereskedésekre, mint az összefogás, de ez is elsősorban a rossz értékesítési struktúrából következik. Flottás beruházások esetén például a vevők a gyártót keresik meg, mert ő tudja a legnagyobb kedvezményt adni, majd ő dönti el, hogy melyik márkakereskedésen keresztül fog menni az üzlet. Ezeknek a megbízásoknak a megszerzése pedig szinte lehetetlen megfelelő „hátszél" nélkül.

 

Megbecsülhetnék az autógyártók a kereskedőket

 

A gyimesbükki vasúti őrház abban az állapotban, ahogy Herein Gyuláék először megpillantották...

 

Megbecsülhetnék az autógyártók a kereskedőket

 

... és ahogy ma látható, felújítva

 

Megbecsülhetnék az autógyártók a kereskedőket

 

Az átadóünnepség a régi magyar Nohab-mozdonnyal

 

 

– Vállalkozásod mellett aktívan részt veszel a Budakeszi Kultúra Alapítvány munkájában is.

 

– Az elmúlt években az alapítvánnyal a helyi kulturális programjaink mellett több nagyszabású projektet is sikerült megvalósítanunk. Legelső nagy vállalkozásunk volt 2008-ban a gyimesbükki 30-as számú vasúti őrház felújítása. Csíkszeredából indul a Gyimes-szorosban a történelmi Magyarország legszebb vasútvonala. Ez a vonal megy át a Kárpátokon, az őrház pedig valaha kelet és a nyugat határa volt. A mintegy 42 kilométeres vonal 600 méteres magasságról felmegy 1000-re, az út tele van alagutakkal, völgyhidakkal. Amikor először láttuk az őrházat, romhalmaz volt. A helyi idegenvezetőnk, Guszti bácsi azt mondta: sose fogja megélni, hogy rendben legyen. Ekkor öten elhatároztuk, hogy mindannyian felajánlunk a ház felújítására 100 ezer Ft-ot. Adományunk másokat is ösztönzött: összefogás indult, és mintegy 250 adományozó segítségével 2008 pünkösdjére megszépült a ház. Átadására a csíksomlyói búcsú másnapján, pünkösd vasárnapján került sor, mintegy 30 ezer fő részvételével. Az ünnepségre 500 utassal indult Budapestről egy felújított Nohab-mozdony: ez volt hatvannégy év után az első magyar mozdony Erdélyben. Azóta sem feledkeztünk meg Gyimesbükkről: minden évben visszatérünk. Segítettük a leégett magyar iskola helyreállítását, világháborús katonasírok helyére állítottunk kereszteket, és a Rákóczi-vár felújításában is igyekszünk segítséget nyújtani.

 

R.L. 



BGA

Segélyakciónk 

Nyitólap
Gyűjtés az ukrajnai menekültek megsegítésére - a Beregszászi Járási Máltai Szeretetszolgálat Kárpátalján végzett munkáját támogatja az ÉrMe Hálózat.

Tovább»

Könyvtár 

Ajánlott olvasmányok keresztény vállalkozóknak, cégvezetőknek

Nyitólap

Van, ami még hiányzik a listából? Várjuk olvasóink javaslatait.

Tovább»

ÉrMe Hálózat
ÉrMe Alapítvány
ÉrTe Nonprofit Kft.
Érme Budapest Klub
ÉrMe Páty Klub
ÉrMe Junior Klub
ÉrMe Bakony Klub
ÉrMe Kaposvár Klub
ÉrMe Benedictus Klub
ÉrMe Vác Klub
ÉrMe Építőipari Kerekasztal
Alapinformációk
Rólunk
Bemutatkozó-kiadványunk
ÉrMe-kapcsolat
Honlap-impresszum
Statútum
Statute in English
ÉrMe Brochure
Társadalmi szerepvállalás
Ügyek és projektek
Az üzleti vezető hivatása
Szövetségeseink
ÉrMe-könyvtár
  ©2012 ÉrMe Alapítvány  |  Impresszum  |  Médiaajánlat  |  Adatvédelem